Bör man ha en manager?

Bör man ha en manager?

Editors choice
1

BLOGG

När jag började den här ”karriären” för många år sedan hade jag ingen koll på strategier, planer, contentplan, värderingar, tonalitet och mycket mer. Jag bara körde. Med några år i bagaget och en snart avslutad utbildning till digital strateg har jag insett att jag gjort kanske alla fel man kan göra. Hur ska jag ta mig vidare? Även om jag är digital strateg och ska göra detta för andra så är det väldigt svårt att gå in och styra upp sig själv. Jag behöver en blick utifrån, på helheten, men även på alla detaljer.

Det finns många olika företag och nätverk som arbetar med att managera kända profiler. Det senaste är alla dessa som tar hand om youtubers som Splay, United Screens, ENT networks mfl. Men det finns ju också renodlade management-nätverk och företag som tar hand om helheten. De bokar allt, förhandlar arvoden och gör allt för att marknadsföra en.

Jag är så redo att låta någon annan ta över. Någon som sätter ramar, planerar min tid, analyserar och berättar vilka medier jag ska satsa på och hur. Som också förhandlar bättre arvoden och kan prata varmt om mig överallt. Någon?

Hur får man tag på en? Vad bör man ha uppnått för att de ska ta sig an en? Någon som har en aning?

Åsa Wallenrud
Twitter
Facebook