SVERIGES PRYLEXPERT OCH SVERIGES BÄSTA TEKNIKBLOGG!

Den här teknikbloggen riktar sig till den vanliga konsumenten, den största målgruppen, och är skriven på ett sätt så att alla ska kunna hänga med. Det är viktigt med rätt språk och tonalitet för att inkludera utan att samtidigt exkludera.

På teknikbloggen wallenrud.se kan du läsa om prylar som underlättar vardagen, produkttester, nyheter, pressutskick och det som är aktuellt. Du kan ta del av den ypperliga podcasten Creativity House och också se vad jag har på gång på Youtube. Mina specialområden är hushållsteknik, smarta hemmet, bilkörning, onödiga men roliga prylar och spännande nya innovationer.

Teknikbloggen startade i september 2011 och är med det en av Sveriges äldsta teknikbloggar och därmed väldigt pålitlig. Varumärket Wallenrud är vida känt och förknippas med trygghet och stabilitet och har så klart en tyngd i tech-Sverige. Att min karriär bottnar i den prisbelönta bloggen Lilla Gumman ger ännu mer värde till både mig och er.

Wallenrud i siffror

Jag har bloggat om teknik, prylar och fordon i över sju år. Jag var en av pionjärerna på detta med en bas i den prisbelönta bloggen Lilla Gumman. Under dessa år har jag etablerat varumärket och min person väldigt väl och att förknippas med mig betyder trygghet, stabilitet och trovärdighet. Mitt motto har sedan start varit att säga vad jag tycker. Om jag får produkter skickade till mig för test så säger jag vad jag tycker. Jag står alltid för mina privata åsikter och det gör mig ännu mer trovärdig då jag inte säger det andra eventuellt vill att jag ska säga.

Grunden i min verksamhet är bloggen men jag jobbar också som föreläsare och finns på flertalet förmedlingar, jag hänvisar er till Flowtalk eller Sveriges Talare om ni vill boka mig. Jag har varit TV4 Nyhetsmorgons prylexpert sedan sex år och tituleras ofta som Sveriges Prylexpert! Jag har varit programledare för tv-serier på de stora kvällstidningarna, jag har tagits in som expert flertalet gånger på Sveriges Radio, jag har modererat event på engelska, intervjuat nyckelpersoner på mässor för Facebook-tv, suttit i olika jurygrupper som Ung företagsamhet, Intels Kitchen och Philips sökande efter ny huvudroll till reklamfilmer. Jag har besökt teknikmässan IFA i Berlin ett antal gånger, samarbetat med mässorna ”Allt för hälsan” och ”Hem, villa & Bostadsrätt” och haft en egen teknikspalt i tidningen Amelia.

Vad kan ni som företag tjäna på ett samarbete med Wallenrud?

Att samarbeta med mig innebär att jag tar betalt för att prata om era produkter eller tjänster. Betalning sker i pengar, alltså inte i varor. Jag väljer med omsorg för jag vill bara samarbeta med varumärken som är relevanta för mig och mina läsare. Jag har en ganska trogen målgrupp som varit med i många år som litar på mig och vet att jag är ärlig. Era produkter kan, finns aldrig något löfte, visas i TV4 Nyhetsmorgon om de passar in i aktuellt tema. Om de kommer med där når du cirka 800 000 – 1 miljon tittare.

Jag är mer intresserad av långsiktiga samarbeten eller ambassadörskap. Att förknippas med ett varumärke som också ses när jag framträder på en scen, står i tv eller på alla otal bilder jag tar till alla sociala medier väger tungt. Nästan varje dag får jag berätta om mina favoritprylar, vilken klocka jag har på armen, vilken mobil jag har, vilken bil jag kör osv. Varje dag är jag ambassadör för det jag just bär på mig eller har med mig, här kan ni påverka samtalet genom ett bra samarbete.

Här är några samarbeten jag vill lyfta fram.

Aftonbladet TV – Julklappsakuten

Expressen TV – Prylorama

Intel på Youtube – Intels Kitchen

Här kommer en lista på utvalda kunder

Dessa kunder anlitar mig för olika uppdrag som text, föreläsningar, videomaterial, programledare, jury och mycket mer.

Vi i Villa
ICA Kuriren
Spoon, Electrolux
Telia
DI Weekend
Branschtidningar
TV4
Branschkansliet
Intel
Expressen
Dustin
Jusek, Karriär
Onemotion
Prisjakt
Rally SM (Sport in Motion AB)
Posten
DF Kompetens AB
M3 (IDG)
Amelia
Lilla Gumman
Com Hem Companiet
SVT Plus
Sveriges radio