Återigen levererar DHL – INTE

Återigen levererar DHL – INTE

Jag är inte ensam om det, man kan läsa så många historier om just DHL och deras brist på service. Jag har råkat ut för det förr och nu var det dags igen.

Vi hade beställt ett så kallat “caféset” på Bauhaus som skulle levereras hem. Stolarna är lite skrymmande och skulle kanske inte gå in i bilen så vi valde detta, det var ju fraktfritt.

cafe

Jag får ett sms från DHL med ett leveransdatum, om detta inte funkar ska jag gå in på nätet och välja en annan av de tider de föreslår. Jag väljer med noggrannhet ett datum jag kan vara hemma och jobba, även fast jag inte får det. Leveransen skulle då ske i går (måndag) mellan 09.00 – 11.00. Jag går upp vid 8 och klär på mig för att sedan vänta in leveransen. Jag jobbar lite, kolla på tv, fixar och klockan går. 11.00 har fortfarande ingen kommit.

För att vara snäll väntar jag till 12.00 eftersom det kan ha strulat med trafik och gud vet allt. Men 12.00 har inget hänt, inte ens ett samtal till mig om att något är fel.

Jag ringer upp DHL och förklarar mitt ärenden varpå de knapprar lite på datorn och meddelar mig att godset inte ens lagts på bil i dag. De skulle kolla upp detta och återkommer. Jag påtalar att jag i dag tagit semester för att kunna ta emot detta paket så det är bäst att de löser detta i dag (en liten vit lögn).

dhl

 

Klockan går, jag chansar och tar en dusch men tar med mig alla mobiler ner så jag inte kan missa om de hör av sig.

Klockan 15.00 har ingen ringt. Jag ringer då åter DHL och får stå i telefonkö i 15 minuter innan någon svarar. Jag berättar återigen om mitt ärende varpå han knapprar lite på tangentbordet och meddelar att godset inte är hittat.

MAN HAR ALLTSÅ INTE ENS HITTAT MITT PAKET!!

[bctt tweet=”MAN HAR ALLTSÅ INTE ENS HITTAT MITT PAKET!! Man kan ju bara älska #DHL” via=”no”]

Men det är ju liksom inte det värsta, det värsta är att man inte ringer kunden och meddelar saker samt försöker hitta en lösning för leverans vid annat tillfälle.

Jag fullkomligen exploderar i telefonen och ber mannen se till att paketet finns på min adress innan jag går och lägger mig, annars tar det hus i helvete. Sen lägger jag på!

Efter att jag samlat mig ringer jag i stället Bauhaus som vi beställt varorna från. Berättar återigen mitt ärende men snällt då Bauhaus inte har gjort något fel. Hon tar mina uppgifter och jag ber henne avsluta ordern och ge mig pengarna tillbaka för jag kan inte vara hemma mer. Hon ska över detta och återkomma under eftermiddagen. Visst.

Gick och la mig 22.30, ingen har ringt. INGEN!!!!

Behöver jag tala om att en hjärnblödning snart är på gång?

 

About author

Åsa Wallenrud

Med över 10 års erfarenhet som skribent inom teknik, prylar och bilar levererar jag nyheter och tester baserat på vad jag gillar och använder. Bloggen är helt oberoende, inga betalda samarbeten sker, och jag skriver med ett lättare språk för att alla ska känna sig inkluderade. Hitta mig på alla sociala medier med mitt vanliga namn och hör gärna av dig om du har något på hjärtat.

Your email address will not be published. Required fields are marked *