Jag brukar ta med min Dyson ut och städa bilen. Det gör ont i hjärta och själ när stenarna åker och repar sönder plasten. Men den är stark på maxläget. Däremot räcker inte batteriet till hela bilen så det suger ju.

Dyson Car+Boat drivs av en motor som snurrar i 110 000 varv per minut och den ska ha upp till 50 minuters drifttid. Oklart om det är på ett eco-läge eller max.
Utöver sugeffekten utmärker sig Dyson Car+Boat genom sitt avancerade filtreringssystem. Det helt tätade filtret fångar 99,99% av partiklar så små som 0,3 mikron, inklusive damm, allergener och till och med bakterier. Detta är särskilt användbart vid rengöring av madrasser eller husdjursbäddar, där allergiframkallande partiklar som dammkvalster och djurmjäll kan finnas.

Nyckelfunktioner
- Oöverträffad kraft – En motor som snurrar i upp till 110 000 varv per minut skapar kraftfull sugförmåga för djuprengöring.
- Avancerad filtrering – Helt tätat filtreringssystem fångar 99,99 % av partiklar så små som 0,3 mikron, inklusive allergener och dammkvalster.
- Batteritid – Upp till 50 minuters jämn sugkraft, vilket ger möjlighet att städa mer på en enda laddning.
- Ergonomisk design – Kompakt och lätt, med motorn och batteriet placerade runt handtaget för optimal balans och enkel användning.
- Mångsidiga munstycken:
- Mini-motoriserat munstycke – Kompakt borstvals som effektivt tar bort envis smuts och hår.
- Kombinationsmunstycke – Två-i-ett-munstycke med borste och bred öppning för snabb växling mellan olika städuppgifter.
- Fogmunstycke – Utformat för precisionsrengöring runt kanter och i smala springor.
Dyson Car+Boat lanseras i Sverige i mars med ett pris på 3 210 kronor.
Det ser vid första anblick ut som en TV-shop-produkt MEN så läser man artikeln och blir genast väldigt pepp på att skaffa sig en egen 🙂
Men eller hur… Lite lättare än grovdammsugare.