Senaste View all
Prylar
Read more
Elvie Curve – fångar varje droppe bröstmjölk!

Elvie Curve – fångar varje droppe bröstmjölk!

14 april, 2021 0
Wearables
Read more
OnePlus Watch – träningsklockan för alla

OnePlus Watch – träningsklockan för alla

13 april, 2021 0
Prylar
Read more
Neato lanserar intelligent robotdammsugaren D8

Neato lanserar intelligent robotdammsugaren D8

28 mars, 2021 0
Featured
Reviews
Read more
Här kommer OnePlus 9 PRO + en överraskning!

Här kommer OnePlus 9 PRO + en överraskning!

23 mars, 2021 1
Featured
Fordon
Read more
Hjälp – jag ska köpa bil!

Hjälp – jag ska köpa bil!

20 mars, 2021 0
Tester View all
Featured
Tester
Read more
Jabra Elite 85h – wallenrud testar

Jabra Elite 85h – wallenrud testar

12 januari, 2020 0
Featured
Tester
Read more
Wallenrud testar Samsung S8+

Wallenrud testar Samsung S8+

18 april, 2017 2
Tester
Read more
Wallenrud testar: Seat Ateca TDI 190 DSG7 4DR XC

Wallenrud testar: Seat Ateca TDI 190 DSG7 4DR XC

16 april, 2017 0

Populära artiklar

Elvie Curve – fångar varje droppe bröstmjölk!

OnePlus Watch – träningsklockan för alla

Neato lanserar intelligent robotdammsugaren D8

Här kommer OnePlus 9 PRO + en överraskning!

Hjälp – jag ska köpa bil!

Dynabook släpper dator med fokus på studenter

Ny Nest hub från Google med… radar?!

OnePlus lanserar en klocka – OnePlus Watch

Drawbag – en ryggsäck av papper!?!

Välkommen Sonos Roam – bärbart ljud från Sonos!

Away – magiskt och realistiskt tv-spel med naturfokus 🦎🕷🐆

Ringklocka med 3-D teknik? Say what? 🚪

Storytel Reader test

Jag hatar att köpa vitvaror!! Hjälp mig.

Ben & Jerry gör glass för… hunden!!

Populärt

Elvie Curve – fångar varje droppe bröstmjölk!

14 april, 2021 0

OnePlus Watch – träningsklockan för alla

13 april, 2021 0

Neato lanserar intelligent robotdammsugaren D8

28 mars, 2021 0

Här kommer OnePlus 9 PRO + en överraskning!

23 mars, 2021 1

Hjälp – jag ska köpa bil!

20 mars, 2021 0

Dynabook släpper dator med fokus på studenter

18 mars, 2021 0

Ny Nest hub från Google med… radar?!

18 mars, 2021 0

OnePlus lanserar en klocka – OnePlus Watch

17 mars, 2021 0

Drawbag – en ryggsäck av papper!?!

15 mars, 2021 0

Välkommen Sonos Roam – bärbart ljud från Sonos!

12 mars, 2021 0
Prylar, Fordon & Lifestyle | Åsa Wallenrud Miss Geek

Känd från TV4 | Sveriges prylexpert | fantastisk biltestare

Main menu
    Prylar, Fordon & Lifestyle | Åsa Wallenrud
  • Homepage
  • Kontakt
  • Om Teknikbloggen
    • Integritetspolicy
  • BOKA FÖRELÄSNING
    • Latest videos
      Featured
      Sports
      Harness innovative convergence e-business

      Harness innovative convergence e-business

      17 maj, 2016 0
      Featured
      Technology
      Orchestrate action-items iterate technologies wikis e-business

      Orchestrate action-items iterate technologies wikis e-business

      17 maj, 2016 0
      Featured
      Dagbok
      Actionable insight thought leader prototype

      Actionable insight thought leader prototype

      24 februari, 2016 0
Kia lanserar ny logga och slogan, vad tycks?
Fordon

Kia lanserar ny logga och slogan, vad tycks?

6 januari, 2021 0
Like
Dislike
1 1

Kia gör en stor varumärkesomställning och jag älskar sådant. Alltid så intressant att få veta varför och vad man vill uppnå med det nya. Kia är ju faktiskt inte det sexigaste varumärket bland bilar men kan de bli? För bilarna i sig är faktiskt väldigt bra. 

Pressmeddelande
Kia har avslöjat den nya företagslogotypen och ny global varumärkesslogan för att signalera en transformation och ett helt nytt syfte med varumärket.
Introduktionen av nya logotypen representerar Kias mål att ta en ledande position inom framtidens mobilitet genom att ställa om i stort sett alla delar av företagets verksamhet.Syftet med den nya logotypen är att symbolisera de värderingar och upplevelser Kia erbjuder till kunderna i form av framtida produkter och tjänster. Logotypen efterliknar en handskriven signatur och den rytmiska, obrutna linjen ska förmedla en känsla av inspiration. Symmetrin visar förtroende och den uppåtgående karaktären i logotypen visar på Kias ambitioner för varumärket och erbjudandet till kunderna.– Den nya logotypen representerar Kias vilja att förändra och driva innovation, säger Ho Sung Song, President & CEO för Kia. Bilindustrin befinner sig just nu i en snabb transformation, och Kia är proaktivt i omställningen. Den nya logotypen representerar Kias önskan om att inspirera kunder i deras föränderliga mobilitetsbehov.

Den nya logotypen presenterades under en uppvisning med drönare i Incheon, Korea, som kan ses på Kias globala YouTube-kanal https://www.youtube.com/user/kiabuzz

Strategi och varumärkets syfte avslöjas den 15 januari
Förutom en helt ny logotyp avslöjade Kia en ny global varumärkeslogan, ”Movement that inspires”.
Detaljer om Kias nya varumärkesstrategi, inklusive varumärkets syfte, filosofi samt tillämpning på Kias framtida modellutbud, kommer att kommuniceras vid ett digitalt evenemang, ”New Kia Brand Showcase”, den 15 januari. Eventet kan ses på Kias globala YouTube-kanal.

Lanseringen av den nya logotypen följer Kias långsiktiga affärsstrategi, Plan S, som tillkännagavs 2020. Plan S innehöll ett antal offensiva mål, bland annat att Kia ska ta en ledande position på den globala bilmarknaden, främst genom att fokusera på att göra elbilar tillgängliga för fler och erbjuda ett brett utbud av mobilitetstjänster, skräddarsydda efter olika marknaders behov.

 

kia7 logga4 logo2
Previous
Fordon
Read more
Världens längsta inomhusbana för test av självkörande fordon

Världens längsta inomhusbana för test av självkörande fordon

Next
Fordon
Read more
Cadillacs eldrivna modell Lyriq – ett mästerverk

Cadillacs eldrivna modell Lyriq – ett mästerverk

Avbryt svar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Prylar, Fordon & Lifestyle | Åsa Wallenrud

Känd från TV4 | Sveriges prylexpert | fantastisk biltestare

© Åsa Wallenrud 2019