fre. jun 12th, 2026

Allsång på Skansen, Guldsoffan, min intervju i tv osv.

Jag säger det igen – JAG ÄLSKAR ALLSÅNG PÅ SKANSEN. Det var Jonas Larsson (@byBalsam) ovetandes om när han valde mig till Guldsoffan 🙂 Jag har tackat honom så många gånger nu att han förmodligen förstått hur mycket detta betydde för mig. Det var nog därför jag också fick prata för oss twittrare  i programmet.

Jag fick chansen att träffa tre andra twittrare som jag inte följt sedan innan men det uppstod tamigfan kärlek från start, vilka härliga människor. Inte en tyst stund (ja utom när alla satt och twittrade) utan vi hade skitkul. En av oss lyckades dessutom ta sig vidare på efterfest.. Grattis! De ni måste följa och älska är @holtare, @axbom och @Vincentdarling

Men vi blev behandlade som sig bör, VIP band, middag, backstage, korv. Jag fick en idolbild med både Anton och Maria Montazami och jag syntes kanske lite väl mycket i tv, mest för att jag satt bakom Anders Lundin och bredvid Maria Montazami 🙂

Vi sjöng, klappade, twittrade och försökte desperat läsa det som sades under taggarna #guldsoffan och #allsang men det var sådan fart på twittrandet att man blev matt, och då satt jag ändå med två telefoner men även ett allsångshäfte OCH blev intervjuad av Måns.

Genrepet och direktsändningen var toppen och jag kommer leva länge på det här. Efter programmet fortsatte banden att spela och vi kunde börja slappna av lite, skratta åt barnen som dansade och se vilka som satt runt oss. Victoria Sandell som jag träffade på Nyhetsmorgon satt där och likaså makeupartisten Jessica Wahlgren som jag träffade på en pressresa i våras.

Efter programmet hängde vi backstage och fick träffa några av artisterna och käka korv. Passade på att fota mig med Anton och Maria Montazami tex. Maria ville dessutom ha en bild på oss fyra med henne som garanterat hamnar på hennes blogg…

Här kommer lite bilder från kvällen, de med oss på är tagna av underbara Jonas Larsson.

Och här är det aktuella avsnittet från SVT Play.

Om Ni tar Er till Allsången så glöm inte att checka in via www.svt.se/skansen i mobilen eller i deras röda bod.


 

Av Åsa Wallenrud

Jag har skrivit om teknik, prylar och bilar i över 15 år och drivs fortfarande av samma nyfikenhet som när allt började. Under många år har jag även föreläst om det smarta hemmet och hur teknik kan bli enklare och mer användbar i vardagen. I dag arbetar jag som motorjournalist på Dagens PS, men många känner igen mig som pryexpert i TV4 Nyhetsmorgon, där jag medverkat i mer än 15 år. Bloggen drivs helt oberoende. Jag har aldrig tagit betalt, haft annonser eller tjänat pengar på det jag skriver här. Målet är i stället att förklara teknik på ett inkluderande och lättbegripligt sätt – så att alla ska känna sig välkomna, oavsett förkunskaper. Vill du komma i kontakt med mig? Mejla gärna: wallenrud@gmail.com

Related Post

Ett svar på “Allsång på Skansen, Guldsoffan, min intervju i tv osv.”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *