Har farmor en egen profil på ditt Netflixkonto? Eller har du fortfarande inloggningen från ditt ex eller kanske grannens inloggning? Nu sätter Netflix stopp.
För första gången på 10 år så redovisar Netflix ett dropp vad gäller antal prenumeranter. Bolaget har tappat 200 000 kunder, i stället för att, som förväntat, öka med runt 2,7 miljoner. Och Netflix förväntar sig att den negativa trenden ska fortsätta nästa kvartal. Det vill Netflix råda bot på genom några olika lösningar, men ännu verkar alla idéer vara just idéer och inga konkreta planer.
Tex vill man addera en sorts abonnemang som kostar mindre men där du måste se reklam. Hur de ska lösa delningen är lite mer osäker.
Hur ser ditt Netflixanvändande ut?
