
En ny mus.. Jaha, hur kul är det? Kanske egentligen inte.. Men denna mus är lite mer än bara en mus.
I många år har jag kört med Rollermouse på jobbet pga ont i handled. Det man tappar är en del precision, man kan inte röra musen långsamt och pricksäkert. Hemma använder jag Apples egna mus som jag måste säga inte är en höjdare. Snygg, ja visst, men inte ett dugg ergonomisk.

När de presenterade denna mus för mig en dag så tyckte jag först att den såg lite sisådär ut men efter genomgång av funktionerna så tänkte jag att det kanske är okej ändå.
Ergonomin är superbra. Jag har väldigt små händer och sambon stora och både upplevde den som väldigt bekväm. Alla knappar på den är möjliga att ställa in för olika funktioner. Perfekt om man arbetar på olika sätt och vissa genvägar värderas mer än andra. Scrollhjulet på ovansidan är så härlig. Om du ska scrolla i ett låååååååångt dokument så kan du sätta fart på hjulet så bara snurrar det på helt galet. Det stoppas lätt med fingret på.

Du har också ett scrollhjul vid tummen, på sidan. Denna används för att scrolla i sidled, också det ganska behändigt.
Hela musen andas lyx och geniala lösningar. Priset? Inte mer än 999 kronor. Kommer i maj.

[…] Jag jobbar med Mac både bärbart och stationärt och deras egna mus är ett stort NEJ för mig. Jag har hela tiden haft möss från Logitech där favoriten utan tvekan är MX Master 3. Så köptips på den!! Du kan läsa ett test på föregångaren till den som jag lånade av Logitech. […]