Instabox – levererar känsliga saker till fel hus

Instabox – levererar känsliga saker till fel hus

Varför har ALLA transportföretag sådan problem, och varför har de sjuka problem med deras GPS:er som gör att de ta mig fan aldrig kan leverera mina saker till rätt gata och hus? 

Nu börjar den, den galna perioden med adventskalendrar, och jag ska göra en grej på Nyhetsmorgon om detta. Många av kalendrarna finns bara i en begränsad upplaga och det är av yttersta vikt att de kommer till mig. Speciellt som många av dem är dyre, långt över 1000 kr.

I går skulle Instabox leverera hem en kalender. Anledningen är att paketet inte skulle få plats i en box. Jag fick välja hemleverans och en dag, jag godkände att de lämnade på trappen. Jag följde i appen för att veta när paketet skulle komma och vips kom ett sms som sa att paketet är levererat. Toppen. Jag satt dock djupt nedgrävd i färgkoder och typsnitt på min blogg så det tog kanske 30 min innan jag öppnade dörren. Ja.. där var det ju tomt. WTF?!

Enligt Instabox skulle jag svara på deras SMS för att nå kundservice vilket jag gjorde då direkt.

Har jag fått något svar sedan dess? Noap. I dag letade jag upp dem på Facebook för att skriva där och skicka ett privat meddelande men ingen respons. Hur ska JAG nu göra för att komma på mitt paket? Mitt viktiga paket.

Inlägg på FB

About author

Åsa Wallenrud

Med över 10 års erfarenhet som skribent inom teknik, prylar och bilar levererar jag nyheter och tester baserat på vad jag gillar och använder. Bloggen är helt oberoende, inga betalda samarbeten sker, och jag skriver med ett lättare språk för att alla ska känna sig inkluderade. Hitta mig på alla sociala medier med mitt vanliga namn och hör gärna av dig om du har något på hjärtat.

Your email address will not be published. Required fields are marked *